• januarijanuari
  • novembernovember
  • decemberdecember

DOWNLOAD

Het Van Gogh Museum is een jong museum, geopend in 1973. Sinds die tijd is het uitgegroeid tot een van de meest vooraanstaande en populaire musea ter wereld. Het heeft zijn reputatie te danken aan zijn unieke verzameling, de kwaliteit van zijn tentoonstellingen, gedegen onderzoek, verzorgde publicaties en zijn twee gebouwen van internationale faam, gelegen op een van de culturele toplocaties in Europa. Het museum verzamelt en beheert Westerse schilderijen, beelden, tekeningen en grafisch werk uit de periode 1840 tot 1920. De kern van de verzameling wordt gevormd door de erfenis van Vincent van Gogh: de grootste collectie van diens werk ter wereld. Rondom deze kern presenteert het museum een breed overzicht van 19de-eeuwse kunst.

De Stichting Van Gogh Museum kent als organen: het bestuur, bestaande uit de algemeen directeur (Axel Rüger) en de zakelijk directeur (Adriaan Dönszelmann) en de Raad van Toezicht.

Een volledig overzicht van de samenstelling van de directie, de Raad van Toezicht en de Vincent van Gogh Stichting en het organogram van de organisatie kunt u via de button rechtsboven downloaden.