• januarijanuari
  • decemberdecember

Voorwoord Directie

DOWNLOAD

2013 was een spectaculair en bewogen jaar voor het Van Gogh Museum. Na een ingrijpende renovatie van zeven maanden openden we op 1 mei weer onze deuren voor ons publiek op het vertrouwde Museumplein. Het Van Gogh Museum markeerde dit belangrijke moment met de grote jubileumtentoonstelling Van Gogh aan het werk. Deze tentoonstelling, in het jaar dat de kunstenaar 160 jaar geleden was geboren, was bovendien de kroon op het acht jaar durende onderzoek naar Van Goghs atelierpraktijk. Al even spectaculair was de onthulling een paar maanden later van de ontdekking van een nieuw schilderij van Van Gogh, Zonsondergang bij Montmajour.

In dit digitale Jaarverslag 2013 doen we verslag van alle mijlpalen en bijzonderheden in boekjaar 2013, omkleed met illustraties, foto’s, persberichten en een paar films. Vaste onderdelen zoals de Financiële Verslaglegging 2013, vindt u terug in het sturingsmenu aan de linkerzijde en zijn bovendien te downloaden alsook te printen.

Download het PDF bestand voor de volledige tekst.